Az intézményben élő ellátottak és hozzátartozóik, valamint az ellátottak érdekeit képviselő társadalmi szervezetek képviselői panaszt tehetnek szóban vagy írásban az intézmény vezetőjénél vagy az Érdekképviseleti Fórumnál. A panaszt az intézmény vezetője, ill. az Érdekképviseleti Fórum kivizsgálja, és 15 napon belül írásban értesíti a panasztevőt az elé terjesztett panasz kivizsgálásának eredményéről. A szükséges intézkedések egyidejű megtételével felhívja a figyelmet a sérelem orvoslásának esetleges más módjára is.
Ha a panasz kivizsgálására jogosult 15 napon belül nem intézkedik, vagy a panasztevő az intézkedéssel nem ért egyet, panaszával az intézmény fenntartójához fordulhat.
Lakóink számos fórumon mondhatják el panaszukat, észrevételeiket, véleményüket, melyek a következők: Érdekképviseleti Fórum, kéthavonta ülésező Élelmezési Bizottság, ugyancsak kéthavonta ülésező Ellátotti Önkormányzat, havi rendszerességű osztályonkénti nagycsoportok/lakógyűlések, összlakógyűlés, egyéni- és kiscsoportos beszélgetések. A felsorolt valamennyi fórum, lehetőséget ad egyrészt a közösséget érintő kérdések, problémák, javaslatok megbeszélésére, valamint az egyéni kérések, problémák, panaszok felvetésére és megoldási alternatívák keresésére. Ezen fórumokon nemcsak a lakók meghallgatását tartjuk fontosnak, hanem reális kéréseik teljesítését, az általuk felvetett problémák megoldását, panaszaik orvoslását. Természetesen az ellátottjogi képviselőhöz szintén fordulhatnak panasszal ellátottaink, a havi rendszerességgel tartott fogadóórákon személyesen az intézményben, valamint telefonon és egyéb multimédiás eszközön keresztül.
Az ellátottjogi képviselő:
Neve: Huszárné Török Katalin
Elérhetőségei:
Telefonszáma: 20/4899661
E-mail címe: katalin.torok@ijsz.bm.gov.hu
Intézményünk lakók által lakott épületeiben panaszládák vannak elhelyezve, amelynek útján lakóink az anonimitás lehetőségével tolmácsolhatják észrevételeiket, javaslataikat és panaszaikat. A panaszládák tartalmának ürítése hetente történik.